Виховання дітей
• прищеплюйте їй навички дотримання денного розпорядку;
• навчайте правил особистої гігієни та раціонального харчування
9. Виявляйте любов до дитини:
• виражайте любов до дитини вербально і тактильно;
• виявляйте любов, коли дитина переживає фізичний чи душевний біль.
10. Подбайте про емоційну безпеку дитини:
• говоріть і дійте так, щоб вона почувалася безпечно та комфортно;
• будьте м'якими;
• дайте дитині зрозуміти, що і ви залежні від неї.
11. Виявляйте довіру та повагу до дитини:
• визнайте її права на власні почуття;
• дайте їй право вибору друзів та діяльності;
• визнайте за нею право на особисте життя;
• довіряйте дитині;
• поважайте почуття та позицію одне одного щодо виховання дитини.
12. Привчайте дитину не порушувати дисципліну:
• будьте послідовні;
• сформулюйте логічні й зрозумілі для дитини правила поведінки;
• усно визначайте свої очікування та межі дозволеного.
13. Приділіть дитині час:
• беріть участь у шкільному житті дитини, у її святах, знайомтеся з її друзями;
• залучайте дитину до своїх свят;
• діліться з нею своїми думками. Не приховуйте від неї своє світобачення, свої життєві цінності.
14. Підтримуйте дитину:
• заохочуйте дитину займатися тим, що її цікавить;
• будьте позитивними;
• дозволяйте дитині не погоджуватися з вами;
• приймайте її успіхи.
15. Подбайте про себе:
• залишайте час для себе;
• дбайте про власне здоров'я;
• підтримуйте стосунки з друзями;
• приймайте любов.
А якби з нами вела розмову дитина, то, мабуть, вона б додала: «Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки».
Список учнів
класу
|
Навчальна тема і
текст завдання (може видаватися на окремому аркуші)
|
Результати
виконання завдання
|
|||
Стандартні
ситуації
|
Нестандартні
ситуації
|
Характер помилок,
що повторюються
|
|||
З помилками
|
Правильно
|
Невиконане
|
|||
Список учнів
класу
|
Назва якостей
|
||||
Відповідальність
|
Активність
|
Взаємини
|
Задоволеність
|
Працездатність
(Втомлюваність)
|
|
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Шановний (а)__________________________.
Відповідаючи на запитання цієї анкети, Ви допоможете знайти правильний підхід до організації шкільного життя Вашої дитини.
Відповіді оформлюються двома способами. В одних випадках слід зробити відповідний запис, в інших — підкреслити необхідне з переліченого або дописати власну відповідь.
Запитання
1.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Якщо так, то з якого віку? Чи із задоволенням вона туди ходила?
2. З ким із близьких дитина проводить більшу частину часу?
3.Як складаються у дитини стосунки з однолітками:
а) має друзів;
б) контакти з однолітками непостійні;
в) контакти з однолітками скоріше випадкові? Якщо б) та в), то з чим, на Ваш погляд, це пов'язано?
4. Чи може дитина сама себе зайняти, перебуваючи вдома, чи весь час потребує до себе уваги, «нудиться»?
5. Чи має дитина вдома:
а) постійні обов'язки;
б) тимчасові доручення?
6. Чи відповідально вона до них ставиться, чи постійно доводиться нагадувати дитині про них?
7.Як дитина реагує на похвалу та покарання?
8.Які прийоми покарання та заохочення ви використовуєте?
9.Чим із наведеного переліку дитина любить займатися: рухливі ігри, настільні ігри, робота з конструктором, музика, малювання, спорт? Інші захоплення. Чи «спілкується» дитина з комп'ютером? У чому полягає основна зацікавленість дитини?
Запитання
1.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Якщо так, то з якого віку? Чи із задоволенням вона туди ходила?
2. З ким із близьких дитина проводить більшу частину часу?
3.Як складаються у дитини стосунки з однолітками:
а) має друзів;
б) контакти з однолітками непостійні;
в) контакти з однолітками скоріше випадкові? Якщо б) та в), то з чим, на Ваш погляд, це пов'язано?
4. Чи може дитина сама себе зайняти, перебуваючи вдома, чи весь час потребує до себе уваги, «нудиться»?
5. Чи має дитина вдома:
а) постійні обов'язки;
б) тимчасові доручення?
6. Чи відповідально вона до них ставиться, чи постійно доводиться нагадувати дитині про них?
7.Як дитина реагує на похвалу та покарання?
8.Які прийоми покарання та заохочення ви використовуєте?
9.Чим із наведеного переліку дитина любить займатися: рухливі ігри, настільні ігри, робота з конструктором, музика, малювання, спорт? Інші захоплення. Чи «спілкується» дитина з комп'ютером? У чому полягає основна зацікавленість дитини?
10. Скільки часу вона приділяє улюбленому заняттю?
11. Які телевізійні передачі дивиться дитина?
12. Скільки часу проводить біля телевізора?
13. Чи Ви читаєте дитині дитячі книжки? Чи любить вона слухати читання? Чи ставить запитання щодо змісту прочитаного?
14. Чи проводилося з дитиною спеціальне навчання до школи (додатково до програми дитячого садка)?
15. Яке воно було за формою:
а) удома з батьками;
б) відвідувала «Курси розвитку»? Чого саме навчалася?
16. Чи відвідує нині студії, гуртки, секції? Якщо так, то які?
17. Наскільки дитина втомлюється у школі:
а) повертається зі школи без помітних ознак утоми;
б) повертається зі посоли млявою, але швидко без спеціальних заходів поновлює сили;
в) повертається зі школи втомленою, без умовляння лягає спати, вранці прокидається важко?
18. Чи залюбки дитина йде до школи?
19. Про що зі шкільного життя переважно розповідає дитина:
а) про те, що вивчають;
б) про вчителя;
в) про однокласників?
20. Наскільки, на Ваш погляд, організація навчання у школі відповідає бажаному підходові до Вашої дитини?
21. Якщо Ви вважаєте, що щось слід змінювати, то що саме?
11. Які телевізійні передачі дивиться дитина?
12. Скільки часу проводить біля телевізора?
13. Чи Ви читаєте дитині дитячі книжки? Чи любить вона слухати читання? Чи ставить запитання щодо змісту прочитаного?
14. Чи проводилося з дитиною спеціальне навчання до школи (додатково до програми дитячого садка)?
15. Яке воно було за формою:
а) удома з батьками;
б) відвідувала «Курси розвитку»? Чого саме навчалася?
16. Чи відвідує нині студії, гуртки, секції? Якщо так, то які?
17. Наскільки дитина втомлюється у школі:
а) повертається зі школи без помітних ознак утоми;
б) повертається зі посоли млявою, але швидко без спеціальних заходів поновлює сили;
в) повертається зі школи втомленою, без умовляння лягає спати, вранці прокидається важко?
18. Чи залюбки дитина йде до школи?
19. Про що зі шкільного життя переважно розповідає дитина:
а) про те, що вивчають;
б) про вчителя;
в) про однокласників?
20. Наскільки, на Ваш погляд, організація навчання у школі відповідає бажаному підходові до Вашої дитини?
21. Якщо Ви вважаєте, що щось слід змінювати, то що саме?