четвер, 5 березня 2015 р.

Поради батькам

 Виховання дітей

1.     Покарання не повинно шкодити здоров'ю — ані фізичному, ані психічному. Той, хто карає, часто про це забуває.
2.     Якщо є сумнів, карати чи не карати, краще    не карати. Жодної «профілактики» і покарань «на всяк випадок».
3.     Навіть якщо проступків скоєно одразу кілька, то покарання має бути одне, а не за кожний. Причому покарання має відбуватися не за рахунок любові: що б не сталося, не залишайте дитину без заслуженої похвали і винагороди. Ніколи не забирайте подарованого вами. Покарання можна скасувати. Може, і поводився сьогодні погано, але потім допоміг хворому, захистив слабкого. Не заважайте дитині бути різною.
4.     Краще не карати зовсім, ніж карати запізно. Деякі батьки карають дитину за проступки, скоєні місяць, а то й рік тому. Якщо з якихось обставин ви не покарали дитину одразу, залиште цю провину, а дитину вибачте. Ви скажете: є ризик, що маленька людина буде думати про безкарність. Так. Але це не так страшно, як ризик затримки психічного розвитку. Покарання за давні провини нагадують минуле, не дають дитині стати іншою.
5.     Покарання — пробачення. Сторінка перегорнута. Про старі гріхи ані слова! Не заважайте починати життя спочатку.
6.     Що б не сталося, якою б не була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як вияв нашої сили і перемога над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ми несправедливі, покарання матиме прямо протилежну дію.
7.     Дитина не повинна боятися покарань. Дитина має боятися не гніву батьків, а їх засмученості...
8.     Подбайте про фізичну безпеку дитини.
           забезпечте дитину дахом, одягом;
          прищеплюйте їй навички дотримання денного розпорядку;
          навчайте правил особистої гігієни та раціонального харчування
9.     Виявляйте любов до дитини:
          виражайте любов до дитини вербально і тактильно;
          виявляйте любов, коли дитина переживає фізичний чи душевний біль.
10.  Подбайте про емоційну безпеку дитини:
          говоріть і дійте так, щоб вона почувалася безпечно та комфортно;
          будьте м'якими;
          дайте дитині зрозуміти, що і ви залежні від неї.
11.  Виявляйте довіру та повагу до дитини:
          визнайте її права на власні почуття;
          дайте їй право вибору друзів та діяльності;
          визнайте за нею право на осо­бисте життя;
          довіряйте дитині;
          поважайте почуття та позицію одне одного щодо вихо­вання дитини.
12. Привчайте дити­ну не порушувати дис­ципліну:
          будьте послідовні;
          сформулюйте ло­гічні й зрозумілі для дитини правила пове­дінки;
          усно визначайте свої очікування та межі дозволеного.
13. Приділіть дити­ні час:
          беріть участь у шкільному житті дити­ни, у її святах, знайом­теся з її друзями;
          залучайте дитину до своїх свят;
          діліться з нею сво­їми думками. Не прихо­вуйте від неї своє світо­бачення, свої життєві цінності.
14.  Підтримуйте дитину:
          заохочуйте дити­ну займатися тим, що її цікавить;
          будьте позитивними;
          дозволяйте дити­ні не погоджуватися з вами;
          приймайте її успіхи.
15.  Подбайте про себе:
          залишайте час для себе;
          дбайте про власне здоров'я;
          підтримуйте стосунки з дру­зями;
          приймайте любов.
А якби з нами вела розмову дитина, то, мабуть, вона б дода­ла: «Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які за­важатимуть мені робити самостій­ні кроки».
Список учнів класу
Навчальна тема і текст завдання (може видаватися на окремому аркуші)
Результати виконання завдання
Стандартні ситуації
Нестандартні ситуації
Характер помилок, що повторюються
З помилками
Правильно
Невиконане









Список учнів класу
Назва якостей
Відповідальність
Активність
Взаємини
Задоволеність
Працездатність
(Втомлюваність)







АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

Шановний (а)__________________________.
   Відповідаючи на запитання цієї анкети, Ви допоможете знайти правильний підхід до організації шкільного життя Вашої дитини.
Відповіді оформлюються двома способами. В одних випадках слід зробити відповідний запис, в інших — підкреслити необхідне з переліченого або дописати власну відповідь.
Запитання
1.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Якщо так, то з якого віку? Чи із задоволенням вона туди ходила?
2. З ким із близьких дитина проводить більшу частину часу?
3.Як складаються у дитини стосунки з однолітками:
а) має друзів;
б) контакти з однолітками непостійні;
в) контакти з однолітками скоріше випадкові? Якщо б) та в), то з чим, на Ваш погляд, це пов'язано?
4. Чи може дитина сама себе зайняти, перебуваючи вдома, чи весь час потребує до себе уваги, «нудиться»?
5. Чи має дитина вдома:
а) постійні обов'язки;
б) тимчасові доручення?
6. Чи відповідально вона до них ставиться, чи постійно доводиться нагадувати дитині про них?
7.Як дитина реагує на похвалу та покарання?
8.Які прийоми покарання та заохочення ви використовуєте?
9.Чим із наведеного переліку дитина любить займатися: рухливі ігри, настільні ігри, робота з конструктором, музика, малювання, спорт? Інші захоплення. Чи «спілкується» дитина з комп'ютером? У чому полягає основна зацікавленість дитини?
10. Скільки часу вона приділяє улюбленому заняттю?
11. Які телевізійні передачі дивиться дитина?
12. Скільки часу проводить біля телевізора?
13. Чи Ви читаєте дитині дитячі книжки? Чи любить вона слухати читання? Чи ставить запитання щодо змісту прочитаного?
14. Чи проводилося з дитиною спеціальне навчання до школи (додатково до програми дитячого садка)?
15. Яке воно було за формою:
а) удома з батьками;
б) відвідувала «Курси розвитку»? Чого саме навчалася?
16. Чи відвідує нині студії, гуртки, секції? Якщо так, то які?
17. Наскільки дитина втомлюється у школі:
а) повертається зі школи без помітних ознак утоми;
б) повертається зі посоли млявою, але швидко без спеціальних заходів поновлює сили;
в) повертається зі школи втомленою, без умовляння лягає спати, вранці прокидається важко?
18. Чи залюбки дитина йде до школи?
19. Про що зі шкільного життя переважно розповідає дитина:
а) про те, що вивчають;
б) про вчителя;
в) про однокласників?
20. Наскільки, на Ваш погляд, організація навчання у школі відповідає бажаному підходові до Вашої дитини?
21. Якщо Ви вважаєте, що щось слід змінювати, то що саме?